2024-05-02
- zéta -
Azt gondolom, Almási-Tóth András rendezőnek nem volt különösebb mondandója a Borisz Godunov kapcsán. Odáig ez nem volt baj, amíg hagyta a cselekményt folyni a maga medrében. A gond akkor keletkezhetett, amikor úgy érezte, ki kell bővítenie Muszorgszkij és főleg Puskin zsengéjét. Amikor a sorok közt mindenáron meg akarta találni az elrejtettnek hitt üzenetet, amit eddig még nem fedezett fel senki.
2024-04-19
Heiner Lajos
Tegyék szívükre a kezüket: ugye Önök sem a Hans Heilinggel kezdik valamelyik napjukon a zenehallgatást, nem A portici némával folytatják, s feltehetően nem az Agnes von Hohenstaufen lefekvés előtt utolsó zenéjük?
2024-04-11
Heiner Lajos
Két előadás egy fővárosból, két operaházban, egymást követő napon. És mintha ég és föld lenne a Nabucco és Ruszalka között.
2024-04-21
- zéta -
Rendhagyó direktori pályaképek nagyon szubjektíven megfogalmazva: ahogyan én láttam őket, a nézőtérről. Rendhagyó abban az értelemben is, hogy időben visszafelé haladunk. Egyfajta időutazás, aminek a végére érve az Olvasó egy folyamaton tekinthet végig. Egy folyamaton, ami nemcsak a rendszerváltás előre kiszámíthatatlan operai útvesztőin vezeti végig, hanem a műfaj strukturális és művészeti változásain is. Látni fogjuk, mi változott meg visszavonhatatlanul és mi csak átmenetileg. A mai írás hőse Locsmándi Miklós.
1936 • A Péter és a farkas bemutatója (Moszkva)
1660 • Alessandro Scarlatti, zeneszerző († 1725)
1936 • Michael Rabin, hegedűs († 1972)
1953 • Valerij Gergijev, karmester
1864 • Giacomo Meyerbeer, zeneszerző (sz. 1791)